Субота, 27.04.2024, 11:00

Акварель

Меню сайту
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всего ответов: 81
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Майстер-клас. Квілінг

Майстер-клас. Заняття гуртка

Тема  Паперопластика. Квілінг. Композиція « Чарівні квіти»

Мета Ознайомити учнів із декоративною трансформацією природних форм за допомогою пеперопластики; продовжити ознайомлення з елементарними принципами конструювання з паперу; розширювати знання учнів про значення квітів у життя людини; дати знання про мистецтво квіллінгу; розвивати естетичні смаки; образне мислення; асоціативну пам'ять, уяву та фантазію; активізувати інтерес учнів до створення колективної роботи, а також творчу ініціативу; виховувати любов до природи.

Обладнання  Мультимедійна система.

Матаріали та інструменти Набори кольорових смужок; картон; ножиці; клей; інструменти для закручування паперу; лінійка; олівець.

Візуальний ряд Презентація « Вальс квітів»; презентація « Чарівні смужки»; картинки квітів та їх стилізований образ; зразки дитячих робіт.

Слуховий ряд  П.Чайковський  “Вальс квітів”; звуки щебетання птахів та пробудження природи.

Очікуванні результати Виконання колективної композиції « Чарівні квіти» у техніці квілінгу.

Хід  заняття

На дошці вислів:

Якщо ви прагнете до краси, то створіть її власними руками

І. Релаксація.

Звучить мажорна музика П.Чайковського “Вальс квітів”, яка символізує пробудження природи після довгої зими і народження перших квітів. Презентація  «Весняні квіти»

Учитель ( на фоні презентації)  Людина не може жити без краси і без пісні. Вона ніколи не буде по-справжньому щасливою, якщо не навчилася милуватися природою, зачаровуватися мелодією пісні, якщо її душа не озивається трепетно на красу поезії чи витвору мистецтва.

Неповторне диво — квіти! Вони квітуть для щастя, для радості і для добра, приносять у світ красу, ніжність, мовою квітів можна висловити свої почуття. А їх цвітіння починається з ранньої весни.

ІІ Мотивація навчальної діяльності

Учитель  Сьогодні на занятті ми будемо творцями чарівного квіткового світу. Наші квіти будуть незвичайними – пеперовими. Але це не значить, що вони будуть неживі. Все буде залежати від того, яку душу ви вдихнете у свої вироби, як, працюючи разом, ви зможете створити колективний шедевр. Тож запрошую усіх до мистецької майстерні « Квіткова оранжерея» де девізом нам стануть слова: якщо ви прагнете до краси, то створіть її власними руками.

ІІ Актуалізація опорних знань

Квіти – одне з найпрекрасніших творінь природи. Найприємніший, найчарівніший символ нашого життя. Квіти – це наші справжні супутники, чарівні і хвилюючі. Всі вони дуже гарні, кожна по-своєму випромінює тепло, підіймає настрій. Для чого потрібні квіти?

Гра « Асоціативний кущ»

- Які асоціації у вас виникають зі словом квіти?

( Красиві, духмяні, польові, ніжні,…Із слів складається асоціативний кущ)

- Я бачу  команду ви  теж  назвали  квіткою. Перша команда

« Едельвейс».

- А чому саме таку назву ви вибрали? Що ви дізнались про цю квітку.

( Виступає команда « Едельвейс»)

1. На скелях Карпатських гір росте едельвейс, яку у народі ще називають шовковою квіткою. Є багато легенд про цю квітку, одна говорить, що її висівали карпатські чарівниці та обіцяли молодим порубкам, які подарують едельвейс коханій, назавжди знайде місце у її серці.

2. Не відчуваючи небезпеки парубки вирушали на пошуки шовкової квітки. Але не багатьом вдалося її зірвати – більшість зривалися із скель та гинули на втіху чарівницям.

3. Нареченим не залишалося нічого іншого, як оплакувати своїх коханих. Їхні сльози щорічно з’являються на квітках едельвейс маленькими крапельками нектару.

4. У багатьох місцях Карпат 50-60 років тому часто можна було зустріти цю квітку. Але рослину так інтенсивно знищували, що тепер едельвейс охороняється законом.

Учитель  Молодці! Цікаву інформацію дізналися. А друга команда у нас «Первоцвіт». Що це за така чарівна квітка?

 ( Виступає команда « Первоцвіт»)

1.Ця рослина у пошані у багатьох народів. За давньо-німецькими сагами первоцвіт- ключі богині весни Фреї. З допомогою цих ключів, чарівна богиня, відмикає справжнє тепло після довгої зими. Куди її радуга впаде - там з’являються золоті ключі, а з них утворюються квіти весни-первоцвіти.

2. Датська народна легенда стверджує, начебто у первоцвіт перетворилася сама принцеса ельфів. Коли одного разу духи відпустили принцесу на землю, а вона покохала там парубка, забувши про свою рідню. Кінець був сумний. Духи покарали її і перетворили у первоцвіт, а коханого на анемон, який цвіте разом із первоцвітом – ранньою весною.

3. Древні греки вважали, що первоцвіт здатний зціляти від усіх недуг, як кохання, і називали його « квіткою дванадцяти богів».

4. На Русі первоцвіт називали любовно  « баранчиками». Був навіть такий звичай: кидати зірвані баранчики під ноги і топтати – на довголіття.

Учитель – Як багато ми нового дізнаємося про квіти. так, третя команда вибрала собі назву « Лілія». Це взагалі загадкова квітка. Безліч легенд супроводжують її цвітіння. Давайте дізнаємось, що ви дізналися про цю квітку.

( Виступає команда « Лілія»)

1.У древніх римлян біла лілія служила ознакою вишуканого смаку. Це була квітка розкоші та надії. Нею прикрашали костюми, своє ложе та колісниці.

2. Греки і римляни пов’язували з лілією непорочність. Вінки з лілій і колосся пшениці прийнято було вдягати нареченому і нареченій.

3. У Франції у аристократичних родинах існував такий звичай: наречений щодня до весілля посилав нареченій букет лілій. Таким чином висловлював своє кохання до неї.

Учитель Квіти, квіти... Чарівні квіти,
                 Кольорові, великі й малі...
                 Ви умієте душу зігріти,
                 Бо й самі ви — душа землі.

Учитель Квіти! Їхнє розмаїття вабить наші очі. Тюльпани. Конвалії, троянди, підсніжники, мальви,,, Список назв можна озвучувати довго.

  • А яку користь приносять квіти?
  • А ще вони є предметом для зображення їх у різних видах мистецтва.
  • А згадайте у яких видах мистецтва ви бачили зображення квітів?
  •  Так , митці різних видів мистецтва, звертали увагу на це прекрасне диво природи.

ІV Оголошення теми і мети уроку

   - Сьогодні ми ознайомимося ще з одним мистецтвом паперопластики  - це квілінгом. І сподіваюсь, що після нашого заняття на ваших картинах розквітнуть вами створені образи.

V Вивчення нового матеріалу

( Перегляд презентації « Чарівні смужки»)

5. 1. Розповідь учителя

   - Квілінг або філігрань – це мистецтво створювати композиції з паперових
смужок. Кожна композиція в техніці квілінг складається із паперових еле-
ментів різної форми, які приклеюються до основи або склеєні між собою.
В техніці квілінг створюють листівки, пано, рамочки для фотографій тощо.

В перекладі з англійської мови квілінг означає «пташине перо». На відміну
від орігамі, батьківщиною якого являється Японія, мистецтво кручення папе-
ру виникло в Европі в кінці 14 – на початку 15 століття. Кручення паперу
швидко поширилось тут, але кольоровий високоякісний папір дуже до-
рогий матеріал, тому вироби в цій техніці могли робити тільки багаті люди.

Є дуже багато шкіл, які займаються мистецтвом квілінга: корейська, китайська, монгольська. Займаються квілінгом і в Україні.

5.2. Ознайомлення з матеріалами та інструментами

    Учитель Для роботи нам потрібні будуть кольорові смужки, які зараз можна купити у продажу. Вони бувають різної товщини та довжини. В залежності від того, який елемент ви збираєтеся виконати.

     Також нам потрібний інструмент для скручування елементів. Його можна придбати у магазині, а можна використовувати звичайні зубочистки. Тільки потрібно зробити у них надріз.

      Потрібні ножиці та клей. Скручені та сформовані елементи потрібно зразу закріпити клеєм, щоб вони не розкручувалися.

       Також потрібна поверхня для наклеювання  майбутньої композиції. Це може бути звичайний картон. Бажано зразу його вставити у рамку. По-перше це буде естетичніше виглядати, по-друге, багато наклеєних елементів мають властивість скручувати папір. Тому я пропоную вам завжди свою роботу виконувати охайно і естетично.

5.3. Ознайомлення з елементами квілінгу

( На екрані висвічується таблиця з елементами квілінгу. Вчитель ознайомлює з кожним і демонструє його виконання)

5. 4. Перегляд та порівняння природних та стилізованих форм квітів

- Скажіть, будь ласка, що таке стилізація?

- Так. Це вибір головного та виконання спрощених елементів предмета.

- Давайте розглянемо, як виглядять квіти у природі та у стилізованому виконанні.

( Перегляд таблиці із зображеннями)

VІ Практична робота

Сьогодні на занятті ми з вами спробуємо помандрувати до Країни квітів, створимо колективну композицію « Чарівні квіти». Працюватимемо у групах. Тому згадайте правила роботи у групі та правила користування ножицями.

Кожному з вас я хочу побажати бути:

Успішним

Самостійним

Працьовитим

Інформованим

Хоробрим

Уважним

Інакше кажучи, я бажаю ва успіху!

Послідовність виконання роботи

1.Виконайте ескіз майбутньої роботи

2.Зі смужок потрібного кольору скрутіть деталі-заготовки, які будуть притаманні формі даної вибраної вами квітки

3. Усі елементи розкладіть відповідно до ескізу та наклейте на основу

4. Композицію можна доповнити різними іншими елементами

- Вирушаючи у мандрівку до Країни Квітів, візьміть знання про техніку виконання, додайте фантазію, прихопіть краплинку терпіння і… світ паперових квітів здивує вас своєю красою.

VІІ Демонстрація колективних робіт

- Красиві і охайні роботи виконали наші команди. На їхніх полотнах з’явилися краплинки праці кожного члена команди.

- А давайте пограємо у гру « Якби я була квіткою»

- Я починаю. Якби я була квіткою, то стала б ромашкою, тому що ходить така легенда, що ромашки колись були парасольками і під ними від дощу ховалися маленькі гноми. А я як ромашка теж люблю допомагати людям.

( Діти по черзі називають квітку)

VІІІ Підсумок заняття

- Ось і підходить до закінчення наша подорож.

- Чи виправдалися ваші сподівання щодо нашого заняття?

- Мандрівники, збираючись подорожувати, завжди збирають свої речі у рюкзак. Завершуючи заняття, також зберіть у рюкзак знання, уміння та настрій.